Medewerker Transactieverwerking – Utrecht – 36 uur

HR adviseur Utrecht
mei 8, 2018
Matching Officer – Eindhoven – 32-36 uur
mei 17, 2018

Medewerker Transactieverwerking
Utrecht
36 uur

We zoeken een vakspecialist met potentie die, gezien de vernieuwing die op ons afkomt, de rol van innovator kan pakken.

Bij goed functioneren is er na de flexperiode kans op een contract bij de bank.

Wie ben jij en wat neem je mee?

– Je bent in het bezit van een HBO-diploma en hebt een overeenkomstig werk- en denkniveau, NIBE-diploma Buitenlands Bankbedrijf is een pre.
– Je hebt ervaring met Trade / internationaal handelsverkeer en het verwerken van L/C’s
– Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
– Je hebt ervaring met operationele en administratieve verwerkingsprocessen.
– Je bent accuraat en hebt oog voor detail. Je kunt je goed in bepaalde materie verdiepen en beschikt over een goed analytisch en probleemoplossend vermogen om tot een weloverwogen beslissing te komen.
– Je bent klantgericht en vriendelijk, zonder het belang van de bank en ‘de regels van het spel’ uit het oog te verliezen. Daarbij werk je zo efficiënt mogelijk volgens het ‘LEAN’-principe.
– Je bent een echte teamplayer, kunt goed samenwerken en luisteren en bent behulpzaam. Je durft je te uiten en collega’s aan te spreken als dat nodig is.
– Je probeert je eigen werk- en handelswijze elke dag weer te verbeteren
– Je bent assertief, denkt na over werkprocessen en komt regelmatig met eigen ideeën en verbetervoorstellen. Je bent in staat deze verbetervoorstellen uit te werken, af te ronden en te implementeren in het team.
– Je bent in staat verantwoordelijkheid naar je toe te trekken en risico’s te onderkennen en daarnaar te handelen

Je functie

Binnen het team L/C ga je je bezighouden met de verwerking van standaard- en maatwerktransacties voor een grote en diverse klantgroep. Je stelt letters of credit (import) en beoordeelt/adviseert binnenkomende L/C’s (export), controleert documenten en handelt deze financieel af. Je bent in staat om na een inwerkperiode alle werkzaamheden zelfstandig te kunnen uitvoeren. Als onderdeel van je werkzaamheden zul je contact onderhouden met klanten (bedrijven), banken en collega’s van andere afdelingen, zowel telefonisch als schriftelijk. Je organiseert je taken in samenwerking met je collega’s en draagt bij aan een betrouwbare en tijdige productie in een klantgerichte omgeving.

De afdeling

De afdeling Trade Services is verantwoordelijk voor de verwerking van documentaire incasso’s, letters of credit en bankgaranties. Deze complexe producten stellen klanten in staat handels- en financiële risico’s te beperken of uit te sluiten. Voor het team Letters of Credit (team L/C) zijn wij op zoek naar versterking. Het team bestaat uit ca. 20 medewerkers. Een letter of credit is een betalingsinstrument waarmee klanten (exporteurs en importeurs) betalingen kunnen ontvangen of laten uitvoeren voor geleverde goederen of diensten, tegen aanbieding van (handels)documenten. Betaling door betrokken banken vindt pas plaats na beoordeling en goedkeuring van de in een letter of credit voorgeschreven documenten en bepalingen, en rekening houdend met onderliggende internationale regelgeving.

 

Reageren of meer informatie?

Neem contact met ons op via recruitment@bp-bankingfinance.nl of via 026-7999099.
Je kunt reageren tot en met 14 mei 2018 08:00.