Debt Collector – Debiteurenbeheerder

Support Officer – Helpdesk medewerker
mei 24, 2018
Medewerker – Resource Office | HR administratief
augustus 1, 2018

Debt Collector / Debiteurenbeheerder
Eindhoven
40 uur

Wie ben jij en wat neem je mee?

-Ervaring in Collectors-werkzaamheden
-Tweetalig -Nederlands en Frans
-Gevoel en affiniteit met diverse automatiseringssystemen en in staat zijn je dit snel ‘eigen’ te maken.
-Zelfstandig kunnen werken, maar ook in teamverband. Bruggenbouwer naar andere afdelingen. Bereid zijn om mee te gaan in veranderingen maar ook de status-quo uit te dagen.
-Werken met verschillende systemen
-Fulltime beschikbaar
-Sociaal en in groepsverband kunnen werken
-Interactief
-Zelfredzaam (bv. in het opzoeken van contactgegevens, analyse van een klantenrekening bij discussie)
-Initiatief

Je functie

Als Debt Collector ben je verantwoordelijk voor de betalingsachterstanden in je eigen portefeuille. Aan de hand van een standaard debiteuren-inningstraject leg je contact (telefonisch, email, per brief) met de klant en bespreek & incasseer je de betalingsachterstanden tot 90 dagen. (Business tot Business)
Uiteraard staat klantbehoud voorop en houd je dit als uitgangspunt aan. Zelfstandig kun je passende betalingsregelingen treffen. Daarnaast signaleer je eventuele (administratieve) disputen en draagt deze over aan andere afdelingen ter verdere afhandeling.

-Telefonisch en schriftelijk contact met klanten die een achterstand hebben (tot 90 dagen) in de betaling van hun leasecontract en hiermee betalingsafspraken maken en deze gespreksnotities en afspraken vastleggen. Deze werkzaamheden worden in ochtend- en middagblokken vastgelegd
-Behandeling van de inkomende post en e-mails gelinkt aan de portefeuille in beheer.
-Bij aanhoudende betalingsachterstanden zo nodig inschakelen en contact leggen met de incassopartner.
-Signaleren van klantsignalen die kunnen leiden tot een verslechtering van de positie en zorgdragen voor tijdige overdracht naar de afdeling Recovery.
-Vaststellen van eventuele administratieve disputen en zorgdragen voor juiste overdracht aan het Operations team.
-Samenwerken met Operations en Finance voor het oplossen van administratieve disputen.
-Tijdig verwerken van niet gealloceerde betalingen

Reageren of meer informatie?

Neem contact met ons op via recruitment@bp-bankingfinance.nl of via 026-7999099.
Je kunt reageren tot en met 10 juni 2018.